Thursday, 6 September 2012

Peking


A Pekingi szallasunk egy Hutong nevu negyed kozepen volt, ami a varos legkevesbe modern resze. A szuk utcakon kint tettek-vettek a helyeik, es kozben fel-ala jartak a biciklisek es a motorosok. Az utcarol kis mocskos udvarok nyiltak, es azokban volt 10-15 darab 10-20 negyzetmeteres foldszinti lakas. Hasonlo elrendezesu volt a szallasunk is, csak az egyaltalan nem volt lepukkant. Az udvaron mindig volt friss tea, meg az ott dolgozo srac kutyaja is folyon ott volt. A srac napi 24 oraban heti het napot dolgozott ott a recepcion egyedul. A szobank kb 10 negyzetmeteresek volt, es ilyen giccses agyban meg eletunkben nem aludtunk. Kar hogy 160 cm hosszu volt, es olyan kemeny mint egy beton lap. Ennek ellenere ha a jetlag-unk engedte eleg jokat aludtunk.

Az elso nap bejartuk a varost, megneztunk par parkot, jo nagyot setaltunk. A tiltott varos bejaratahoz negy ora utan ot percel erkeztunk, es mar nem lehetett kapni jegyet, szoval azt kihagytuk. Terveztuk, hogy majd masnap visszamegyunk, de vegul nem mentunk. Este osszefutottunk ket volt kollegammal, akik epp Pekingben voltak. Rogerrel, aki kinai, es Jimy-vel aki szinten kinai. kb hajnali 2-ig ittunk, ok mentek masnap dolgozni, de mi delig aludtunk.
Szoval masnap mar delutan volt, mikor elindultunk a varosba, de vegul semmit nem neztunk meg, csak megvettuk a vonatjegyunket Qingdao-ba. a pekingi fopalyaudvaron egyetlen angol nyelvu felirat sincs, es senki nem igazan beszel angolul. de vegul sikerult megvenni a jegyeket.

Harmadnap elmentunk Bendaling-ba, ahol a kinai nagy fal pekinghez legkozelebbi resze van. Turaztunk egy par orat a falon maszkalva, ami annyira nem egyszeru, mert a hegyek kozott nem igazan van vizszintes resze a falnak.. szoval vagy kb negykezlab masztunk felfele, vagy kapaszkodva ereszkedtunk lefele.. szoval ez a kinai nagyfal dolog ez tenyleg letezik, nem csak amolyan mendemonda.

A negyedik napon indultunk el delre vonattal. A Pekingi deli palyaudvar eleg nagy meglepetes volt a fopalyaudvarhoz kepest. az allomason a reptereken megszokott biztonsagi ellenorzes van, a varoterem pedig vetekszik a nyugaeuropai repterekkel. A beszallas szinten a repterekhez hasonloan tortenik a kapuknal, es a jegyellenorzes utan mozgolepcso visz le egy szintel lejebb egyenesen az adott vonathoz.

Most epp a vonaton ulunk Qingdao fele, ami  epp 250 km/h-val megy a kiiras szerint..