Wednesday 3 April 2013

Lombok

Uton Lombok-ra

Labuanbajo-ban ugy ereztuk, hogy kicsit eleg volt az indonez buszozasbol, meg hajozasbol es vettunk inkabb egy repjegyet Lombokra es kihagytuk Sumbawa szigetet, amin allitolag nem sok latnivalo van. Kicsit belefaradtunk mar az utazasba az utobbi par hetben es igy a harom napos ut helyett megusztuk egy masfel oras repulessel. Reggel 8:30-kor indult a gepunk, szoval kimentunk hetre a repterre, ami meg zarva volt. Mostanaban megfordultunk par lepattant repteren, de a Labuanbajo-i meg igy is a lepukkantabbak koze tartozik. A repuloterre foldut vezetett es csak ugy tessek-lassek alapon volt korbekeritve a repter, nehol tobb szaz meteres reszen is hianyzott a kerites. Maga a repter epulete is inkabb egy falusi muvelodesi hazra hasonlit. Fel nyolckor kinyitott a repter, keresztul mentunk a biztonsagi ellenorzesen a bejaratnal. Volt femdetektoros kapujuk is, igaz nem volt bekapcsolva. Masfeloras ut utan megerkeztunk Bali-ra, ahol csak atszalltunk, majd meg egy fel oras ut utan ott is voltunk Lombokon.

A Labuanbajo-i repter epulete

Sengiggi ( Lombok )

Par het utan Lombok volt az elso hely, ahol lattunk turistakat, voltak jo szallodak, meg minden.. Sengiggi-n toltottunk par napot, medences szallason laktunk meg jokat kajaltunk. Ket-harom nap pihenes utan ugy dontottunk, hogy elmegyunk turazni egyet es megmasszuk a sziget nagy vulkanjat, a Mount Rinjani-t.

Tura - 1. nap

Reggel 2:45-kor csorgott az ora, es 3:00-kor mar uton voltunk taxival Senaru-ba, ahonnan indul a tura. 1/2 5-kor erkeztunk meg, reggeliztunk egy keveset, ittunk egy kavet es 5:00-kor meg sotetben elindultunk. Negyen voltunk a csapatban: mi ketten, egy turavezeto es egy hordar. Egy orat setaltunk majdnem egy enyhe emelkedon, mire kivilagosodott es eloszor megalltunk pihenni. Mi mar akkor kicsit pihegtunk, ellentetben a ket emberunkkel, akik csak nevedgeltek egymas kozt es cigiztek. Ezutan kezdott a rendes emelkedo.

Uton az erdoben

Igazabol errol sokat nem lehet irni, csak mentunk es mentunk felfele. A falu ahonnan indultunk 600 meterre van a tengerszint felett, a krater, ahova tartottunk 2641. A tobb mint 2000 meter szintkulonbseg nagyon durvanak bizonyult, plane, hogy egy vulkanra masztunk fel, aminek az alakja miatt minel feljebb jutottunk, annal inkabb meredek lett. Az ut nagy resze az erdoben vezetett, nagyjabol fel orankent alltunk meg ot-ot percre pihenni.

A narancssarga satorban aludtunk

Az utolso ket ora volt a legdurvabb. Kiertunk az erdobol es egy orat masztunk felfele ilyen vulkani salakon, az addigi legdurvabb emelkedon. Mikor mar azt hittuk, hogy ennel rosszabb mar nem johet, akkor jott egy ora sziklas resz, ami mar annyira meredek volt, hogy sokszor csak negykezlab tudtunk feljebb jutni.

Mount Rinjani

Elegge keszen voltuk mar, mikor het ora maszas utan vegre megerkeztunk a krater szelere. Ennel mehettunk volna meg magasabbra is, de ahhoz harom vagy negy napos turara kellett volna mennunk, de a ketnapos is epp elegnek bizonyult. Az embereink felallitottak a satrakat es foztek vacsorat. Eleg szepen nezett ki a hely, szoval ugy dontottunk, hogy vegulis megerte feljonni, majd lefekudtunk aludni.

Tura - 2. nap

Reggel hatkor keltunk, majd jol korulneztunk, mert ilyenkor reggel ezek a magas hegyek nincsenek felhoben, szoval sokkal jobban lehet latni. Jott fel a nap, lattunk a hegy arnyekat messze a tengeren, majd elindultunk lefele. Az ut lefele kozel se volt olyan faraszto, de jobban kellett figyelni, mint felfele. Mar volt energiank korbenezni, nem ugy mint elozo nap. Nagyon szep helyeken vezetett keresztul az ut, egyszer meg egy csapat majmot is lattunk, ahogy a kornyezo fakon ugralnak.

Kave

Kakao

Mikor mar szinte lent voltunk banan fak, meg kis kave es kakao ultetvenyek mellett vezetett az ut. Az utolso egy oraban mar nagyon nehezen ment a gyaloglas, de vegul leertunk.

4 nap pihenes

A tura utan azonnal a Gili szigetekre mentunk, ahol negy napig csak pihentunk. Ezek a kis szigetek ott vannak kozvetlenul Lombok mellett es igazi ilyen feher-homok meg palmafas helyek. Sokat aludtunk, sorozatokat neztunk es az egyik este meg par sort is megittunk, mert osszefutottunk egy nagyon vicces magyar csapattal.