Sunday 17 February 2013

El Nido, Puerto Princessa

A foutca El Nido-n.
Harom napot voltunk El Nido-ban, de igazabol semmi nem csinaltunk. A varostol ket-harom kilometerre laktunk egy nyugis kis parton, egesz nap csak pihentunk, meg neha bementunk a varosba enni valamit vagy megprobaltunk inni egy kavet. Mivel azon a kornyeken delutan haromtol van csak elektromossag, igy hiaba van szuper kavegep egy etteremben, kavet csak keso delutantol lehet inni.

Fulop szigeteken a kisebb varosokban es videken taxik helyett oldalkocsis motorok vannak, amit triciklinek hivnak. Ezek roppant olcsoak, meg akkor is ha a turistaknak haromszoros arat szamitanak fel. A triciklik nagyon viccesen neznek ki, mivel ilyen karosszeria forma dolog van rajuk rakva, kicsit ugy neznek ki mint valami gnom urhajok. Buszok helyett tobbnyire Jeepney-k kozlekednek, amik ilyen kisteherautokbol bussza alakitott valamik.

Mi azert normalis legkondicionalt busszal mentunk vissza Puerto Princessaba, ahol meg volt ket ejszakank, mielott tovabb indultunk volna a Fulop Szigetekrol. Volt a varosban egy eleg elegans fodrasz szalon, szoval levagattam a hajam, atszamitva 175 Ft-ert.

Jeepney

Tricigli

Egy masik nagyon nepszeru dolog a Fulop Szigeteken a cola fagyival. A McDonalds-ban es a konkurens Jollybee-ben is az emberek tobbsege ugy issza a cola-t hogy van egy adag vanilia fagyi a tetejen.

A puerto princessai repter nem a vilag legmodernebb repterre, leginkabb az arpad teri autobusz vegallomasra hasonlit. Amikor mentunk keresztul a biztonsagi ellenorzesen, volt nalam egy nagy asvanyvizes flakon es szoltak hogy ezt ne vigyem fel a gepre. Mar dobtam volna ki a kukaba, de mondtak, hogy nem kell kidobni, csak majd igyam meg felszallas elott.

Manilaban csak egy fel napunk volt, igy leadtuk a csomagjainkat a repteri megorzoben es elmentunk egy plazaba. Sokmindent nem vettunk, de ettunk finom olasz kajat, este meg mentunk vissza a manilai repterre, hogy induljunk vissza Bangkokba.

Fulop Szigetek kellemes hely, bar kicsit kulonbozik a tobbi kornyekbeli orszagtol. Az emberek tobbsege kereszteny, lepten nyomon Szuz Maria szobrokba es templomokba botlik az ember. A templomok nem igazan hasonlitanak az otthoni templomokra. Altalaban semmi diszites es legtobbszor nagyon oldala sincs, nemelyik ugy nez ki, mint egy felkesz csarnok kereszttel a tetejen.

A nagyvarosok nem kellemes helyek, koszosak, zsufoltak. Ha vasarolni vagy enni akar az ember, akkor viszont ott vannak a plazak, amik pont olyanok mint otthon. A tengerpartok tobbsege viszont sokkal kevesbe turistas, mint peldaul Thaifoldon. Talan csak Boracay az egyetlen sziget, ami igazi nagy nyaralohely.

A helyiek kedvesek, bar mindig probaljak egy kicsit atverni a kulfoldieket. Amikor szova tettuk, hogy olyan dolgok is vannak a szamlan, amit nem is rendeltunk, vagy hogy kevesebbet adtak vissza, akkor mindig kicsit megsertodtek, hogy miert vitatkozunk.