Az egyetlen informacioforras a belfoldi jaratokrol a Surabayai repteren |
Lion Air |
Otthon meg napokat toltottunk azzal, hogy kivalasszuk, hogy melyik az az indonez legitarsasag, ami viszonylag biztonsagos, ugyanis ezen a kornyeken eleg gyakran potyognak le a gepek. Gondosan kivalasztottuk, hogy kivel fogunk repulni, most meg itt alltunk egy akarmilyen repteren, es a neve alapjan probaltuk kitalalni, hogy felszalljunk-e egy olyan legitarsasag gepere, amirol semmit nem tudunk a neven kivul, vagy valtoztassuk meg az osszes tervunket es induljunk el a szarazfoldon masmerre. A legitarsasag irodajaban nem tudtak megmondani, hogy milyen geppel repulnek, de mutattak egy naptarat, amin rajta volt egy ujnak tuno Boeing repulo, szoval megvettuk a jegyet. Mivel ott sem tudtak nagyon angolul, ezert ez is ugy zajlott, hogy mutattam hogy “ketto” es mondtam hogy “Kupang”.
Het orank
volt a Surabaya-i repteren, ami nem valami kellemes hely. A repter zsufolt,
lehet bent dohanyozni es a legtobb ember dohanyzik is. A terminalokon kivul
nagyon meleg volt, szoval vegul beultunk egy gyorsetterembe, es ott vartuk ki
az indulast. A Lion Air kellemes meglepetes volt, vadonatuj Boeing 737-900ER
geppel repultunk, semmivel se volt rosszabb, mint egy WizzAir jarat, csak az
volt a kulonbseg, hogy rajtunk kivul nem volt feher ember a gepen. Az ut vege kicsit razos volt egy vihar miatt,
de ½ 11-re epsegben megerkeztunk Kupang-ra, ami Nyugat-Timor legnagyobb varosa.
Nagyon vicces volt a futoszalag, amin a feladott csomagokat kaptuk meg. Nem
olyan volt, mint egy megszokott repteri futoszalag, amin mennek korbe a
csomagok. Olyan volt, mint egy regi, amit epitkezeseken hasznaltak. Kb 10 meter
hosszu es egyenes es a vegen leestek rola a csomagok a foldre.
Snack Bar a Kupang-i repteren. |
Miutan megvoltak a csomagok, beultunk egy taxiba, elmentunk a legkozelebbi szallodaba, ami szinten kellemes megleptes volt. 30 dollarert olyan tip-top szobat kaptunk, hogy csak neztunk. Mar ejfel volt, mikor hulla faradtan beestunk az agyba, de nem aludhattunk sonkat, mert reggel 5-kor megint csorgott az ora, indulni kellett tovabb. A Kupangi repter korulbelul akkora mint az esztergomi buszpalyaudvar es kb annyira modern is. Itt mar gordulekenyen ment minden, siman becheckoltunk az Alor-i jaratra. A terminalon ket beszallo kapu volt, de mind a ketto igazibol csak egy ajto volt, ami betonra nyilt, ahol a repulok alltak. Meg volt egy orank az indulasig es epp egy masik jaratra ment a beszallas, mikor odamentem megkerdezni, hogy kimehetnek-e lefenykepezni a repuloket. Mondtak, persze, menjek csak, de majd utana jojjek vissza..
"Mali Airport" epulete, Alor. Az epulet bal oldala az erkezes, a jobb oldala az indulas. A repter epuletetol balra mar javaban epitik az uj terminalt. |
MA-60-as tipusu legcsavaros repulo repult a Kupang – Alor utvonalon. Ez volt az a jarat, amitol Evi mar azota rettegett, hogy honapokkal ezelott megvettuk ra a jegyet. A Merpati legitarsagnak amugy sincs valami jo hire es a propelleres gepek, amik ezek kozt a kis indonez szigetek kozott repulnek, neha le szoktak esni. A Trans Nusa lett volna a masik legitarsasag, amivel mehettunk volna, de nekik mar a nevuk se hangzik jol es raadasul megkisebb es megoregebb gepekkel repulnek. Szoval a Merpati-ban is kellemesen csalodtunk, meg reggelit is kaptunk a gepen. A leszallas nezett csak ki kisse veszelyesen, mert az alig egy kilometer hosszu kifuto playa 5 meterre kezdodik a tengerparttol es ugy nezett ki, mintha a vizre szallnank le. Az Alor-i repter epuletet nem is lehet mihez hasonlitani. Egy otszor ot meteres szoban varakoztunk, ami maga volt az egesz erkezesi oldal, amikor egy kocsin odatoltak a borondoket es elkeztek oket lepakolni oket a foldre. Kozben az indonezek kiabaltak, hogy melyik borond az ovek, szoval nem a tetejen levoket szedtek le, hanem alulrol banyasztak ki azokat, amelyek tulajdonosa a leghangosabban kiabalt. Szoval beletelet egy kis idobe, mire mi is megkaptuk a hatizsakjainkat.